PROGRAM DLA PRZYSZŁYCH MAM

Składa się z III etapów, gdzie:
I etap trwa trzy tygodnie,
II etap trwa trzy tygodnie,
III etap trwa ponad trzy miesiące.


GTDS

PIERWSZY ETAP
czas trwania, 3 tygodnie.
 
Wpis w ChouChou/wstążeczce: „W 3 tygodnie przeorganizować mój plan dnia”.
 
Pierwszy tydzień. Dotyczy wszystkich przyszłych Mam.
 
• Twoje zadanie, to obserwowanie każdego dnia. Sprawdź, ile czasu zajmują Ci dane czynności, jakie to są czynności i w jaki sposób sobie z nimi radzisz. Co robisz cyklicznie, a co jednorazowo. Ile czasu zabierają Ci czynności cykliczne, a ile jednorazowe każdego dnia. Dowiedz się, jakie dodatkowe czynności dojdą wraz z pojawieniem się Twojego dziecka, jeśli już jesteś Mamą, to przeanalizuj co sprawiało Ci najwięcej problemów i gdzie traciłaś najwięcej czasu. W tym tygodniu tylko obserwuj.
 
Drugi tydzień
 
PRZYSZŁA MAMA SINGIELKA – Zaplanuj – zacznij pisać plan dnia na kartce pod takim kątem, aby wygospodarować godzinę dla Siebie. Uwzględnij w tym planie wnioski z obserwacji z 1 tygodnia. Zastanów się, czy nie masz w sąsiedztwie zaprzyjaźnionych osób z którymi mogłabyś dzielić niektóre obowiązki, sprawdź różne możliwości oszczędzania czasu np. zakupy żywnościowe przez internet. Otwórz się na otaczający Cię świat, zbliż się do osób, które rozumieją Twoją sytuację. Zaprzyjaźnij się z innymi przyszłymi Mamami singielkami. Zaproponuj różnym osobom wymianę pomocy. Rozmawiaj z Mamami singielkami i pytaj o ich doświadczenia. Pamiętaj zdanie Ernesta Hemingway’a „życie zaczyna się poza czterema ścianami mieszkania” co oznacza, że powinnaś naprawdę zobaczyć ludzi Cię otaczających i pomyśleć o nich, jak o osobach życzliwych. Planowanie jest bardzo ważne w tym okresie.
 
PRZYSZŁA MAMA Z DRUGĄ POŁÓWKĄ – Zaplanuj – zacznij pisać plan dnia na kartce pod takim kątem, aby wygospodarować godzinę dla Siebie. Uwzględnij w tym planie wnioski z obserwacji z 1 tygodnia. Pomyśl jakie czynności mógłby robić ktoś z Twojej rodziny. Przeanalizuj dobrze, które czynności będą sprawiały przyjemność osobie je wykonującej. Kiedy określisz sobie dokładny plan, zobaczysz, że jesteś w stanie znaleźć nie wykorzystany czas, który możesz przeznaczyć dla siebie. Jeżeli to nie jest Twoje pierwsze dziecko, to przeanalizuj czynności które zajmowały Ci najwięcej czasu i do których mogłaś zaangażować rodzinę. Przede wszystkim zrób szczegółowy podział obowiązków. Pomyśl, co i kto w rodzinie mógłby robić. Następnie przemyśl, w jakich okolicznościach będzie najlepiej przedstawić im Twój plan zmian i kiedy najlepiej odbyć taką rozmowę?
 
Trzeci tydzień. Dotyczy wszystkich przyszłych Mam.
 
• Przygotuj idealny plan dnia ułożony tak, byś mogła zorganizować codziennie czas dla siebie.
 
 
DRUGI ETAP
czas trwania, 3 tygodnie.
 
PRZYSZŁA MAMA SINGIELKA – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Zbudować krąg osób”
Realizuj – Jako matka, która będzie samotnie wychowywała dziecko, pomyśl kto wokół Ciebie może być pomocny. Rozważ wszystkie możliwości, na przykład sąsiadka, która mogłaby zająć się Twoim dzieckiem we wtorek, a Ty za to jej w czwartek. Porozmawiaj z osobami, które są w podobnej sytuacji, delikatnie opowiedz im o swoim pomyśle wspólnego wyręczenia się w pewnych obowiązkach. Zapytaj ich o zdanie, jak widzą taką współpracę. Co Ty mogłabyś dla nich zrobić? Jeśli ktoś Ci odmówi, nie zniechęcaj się, zapytaj kogoś innego. Pamiętaj, każdy człowiek ma prawo odmówić. Szukaj tylu osób wokół siebie, by stworzyć sobie możliwość znalezienia czasu dla Ciebie. Przedstaw tym osobom korzyści, jakie będą mieli wchodząc z Tobą we współpracę. Zrób wszystko, co możesz wykonać przed narodzeniem dziecka np. sprawy bankowe, wyposażenie domu w potrzeby sprzęt, wyprawkę dla dziecka. Wykonaj listę wszystkich rzeczy, które będziesz mogła kupić przez internet.
 
PRZYSZŁA MAMA Z DRUGĄ POŁÓWKĄ – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Rozmowa z moją rodziną”.
Realizuj – Zadaniem Twojej „przypominajki” będzie dopingowanie Cię do odpowiedniego przygotowania się do tej rozmowy. Może zorganizuj miłą kolację, albo wyjdźcie do restauracji, gdzie będziesz mogła podzielić się przemyśleniami o nowym planie rodziny. Wytłumacz swoim bliskim, dlaczego ta godzina tylko dla Siebie jest dla Ciebie tak ważna teraz i po urodzeniu dziecka. Wspólnie omówcie plan, który zrobiłaś. Dowiedz się w jakich obowiązkach Twoi bliscy czują się najlepiej. Pamiętaj, że nie każdy może być zadowolony z zadań, które mu przydzielisz. Proponuj im zadania, w których mogą Cię wyręczyć. Pamiętaj byś na nich nie naciskała. Wspólnie rozdzielcie obowiązki, bo współpraca jest tu bardzo ważna.
 
 
TRZECI ETAP
czas trwania, 3 miesiące.
 
dotyczy wszystkich przyszłych Mam – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Wdrażam mój plan”.
 
Wdrażanie nowego modelu funkcjonowania w rodzinie/wśród znajomych – daj sobie na to przynajmniej 3 miesiące. ChouChou/wstążeczka ma Cię pilnować, byś nie poddawała się naciskowi codzienności, nie odpuściła czasu dla siebie i nie zmarnowała tego, co już osiągnęłaś. Tak jak zmienia się Twoje ciało, niech stabilizacji nabiera Twoja codzienność. Uwierz mi, widziałam wiele rodzin, gdzie każdy ma swoją przestrzeń i są to bardzo piękne i szczęśliwe rodziny.
 
 
Jeżeli po urodzeniu dziecka okaże się, że nie wszystko „działa” tak, jak myślałaś, zawsze możesz przejść do programu dla obecnych Mam. Wspieramy Cię na każdym z ważnych w tym czasie etapów. Zobaczysz, że drugie podejście będzie znacznie łatwiejsze.

PROGRAM DLA OBECNYCH MAM

Składa się z III etapów, gdzie:
I etap trwa trzy tygodnie,
II etap trwa trzy tygodnie,
III etap trwa ponad trzy miesiące.


GTDS

PIERWSZY ETAP
czas trwania, 3 tygodnie.
 
Wpis w ChouChou/wstążeczce: „W 3 tygodnie przeorganizować mój plan dnia”.
 
Pierwszy tydzień. Dotyczy wszystkich obecnych Mam.
 
• Twoje zadanie to obserwowanie każdego dnia. Sprawdź, ile czasu zajmują Ci dane czynności, jakie to są czynności i w jaki sposób sobie z nimi radzisz? Co robisz cyklicznie, a co jednorazowo? Ile czasu zabierają Ci czynności cykliczne, a ile jednorazowe każdego dnia? W tym tygodniu tylko obserwuj.
 
Drugi tydzień
 
MAMA SINGIELKA – Zaplanuj – zacznij pisać plan dnia na kartce pod takim kątem, aby wygospodarować godzinę dla Siebie. Uwzględnij w tym planie wnioski z obserwacji z 1 tygodnia. Zastanów się, czy masz w sąsiedztwie zaprzyjaźnione osoby, z którymi mogłabyś dzielić niektóre obowiązki np. odbieranie dziecka z przedszkola, sprawdź różne możliwości oszczędzania czasu np. zakupy żywnościowe przez internet. Otwórz się na otaczający Cię świat. Zaproponuj różnym osobom wymianę pomocy. Rozważ wszystkie możliwości, na przykład sąsiadka, która mogłaby zająć się Twoim dzieckiem we wtorek, a Ty za to jej w czwartek. Pamiętaj zdanie Ernesta Hemingway’a „życie zaczyna się poza czterema ścianami mieszkania” co oznacza, że powinnaś naprawdę zobaczyć ludzi Cię otaczających i pomyśleć o nich, jak o osobach życzliwych. Pomyśl także o swoim dziecku, czym się interesuje? Następnie poszukaj miejsc, gdzie ono będzie mogło pod opieką rozwijać swoje zainteresowania, a Ty w tym czasie będziesz mogła mieć czas dla Siebie.
 
MAMA Z DRUGĄ POŁÓWKĄ – Zaplanuj – zacznij pisać plan dnia na kartce pod takim kątem, aby wygospodarować godzinę dla Siebie. Uwzględnij w tym planie wnioski z obserwacji z 1 tygodnia. Przeanalizuj jak możesz zaangażować Twoją rodzinę. Pomyśl jakie czynności mógłby robić ktoś z Twojej rodziny. Przeanalizuj dobrze, które czynności będą sprawiały przyjemność osobie je wykonującej. Kiedy określisz sobie dokładny plan, zobaczysz, że jesteś w stanie znaleźć nie wykorzystany czas, który możesz przeznaczyć dla Siebie. Przede wszystkim zrób szczegółowy podział obowiązków. Pomyśl, co i kto w rodzinie mógłby robić.
 
Trzeci tydzień. Dotyczy wszystkich obecnych Mam.
 
• Przygotuj idealny plan dnia ułożony tak, byś mogła zorganizować codziennie czas dla siebie.
 
 
DRUGI ETAP
czas trwania, 3 tygodnie.
 
MAMA SINGIELKA – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Zbudować krąg osób”
Realizuj – Zadaniem Twojej „przypominajki” będzie dodawanie Ci odwagi w rozpoczęciu nawiązywania kontaktów. Porozmawiaj z osobami, które uwzględniłaś w swoim planie współpracy. Delikatnie opowiedz im o pomyśle wspólnego wyręczenia się w pewnych obowiązkach. Zapytaj ich o zdanie, jak widzą taką współpracę. Zaproponuj im, co Ty mogłabyś dla nich zrobić. Jeśli ktoś Ci odmówi, nie zniechęcaj się, zapytaj kogoś innego. Pamiętaj, każdy człowiek ma prawo odmówić. Szukaj tylu osób wokół siebie, by stworzyć możliwość znalezienia czasu dla siebie. Przestań robić rzeczy, które są zbyteczne i powodują że tracisz czas. Wdrażaj plan zakupów. Zorganizuj dziecku zajęcia popołudniowe, w których będzie samodzielnie uczestniczyć. Ułóż posiłki tak, by jak najwięcej jeść ich razem – to duża oszczędność czasu.
 
MAMA Z DRUGĄ POŁÓWKĄ – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Rozmowa z moją rodziną”. Realizuj – Zadaniem Twojej „przypominajki” będzie dopingowanie Cię do odpowiedniego przygotowania się do tej rozmowy. Przemyśl, w jakich okolicznościach będzie najlepiej przedstawić im Twój plan zmian. Zastanów się teraz, kiedy najlepiej odbyć taką rozmowę? Może zorganizuj miłą kolację podczas której opowiesz im, jak ważna jest dla Ciebie ta godzina. A może wyjdźcie razem do restauracji – Ty najlepiej znasz swoją rodzinę. Omówcie plan który zrobiłaś. Dowiedz się w jakich obowiązkach Twoi bliscy czują się najlepiej. Pamiętaj, że nie każdy może być zadowolony z zadań, które mu przydzielisz. Proponuj im zadania, w których mogą Cię wyręczyć. Pamiętaj byś na nich nie naciskała. Wspólnie rozdzielcie obowiązki, bo współpraca jest tu bardzo ważna. Pokaż każdemu z osobna, jaką przyjemność będzie miał z wykonywania tych obowiązków.
 
 
TRZECI ETAP
czas trwania, 3 miesiące.
 
dotyczy wszystkich obecnych Mam – Wpis w ChouChou/wstążeczce: „Wdrażam mój plan”.
 

Wdrażanie nowego modelu funkcjonowania w rodzinie/wśród znajomych – daj sobie na to przynajmniej 3 miesiące. Zadaniem Twojej „przypominajki” będzie dopingowanie Cię do nie ustawania w podjętej decyzji. ChouChou/wstążeczka ma Cię pilnować, byś nie poddała się naciskowi codzienności i nie odpuściła „Godziny tylko dla Siebie”. Uwierz mi, widziałam wiele rodzin, gdzie każdy ma swoją przestrzeń i są to bardzo piękne i szczęśliwe rodziny.

„GODZINA TYLKO DLA SIEBIE”

MOŻESZ TO ZROBIĆ SAMA
Z CHOUCHOU LUB WSTĄŻECZKĄ
 
Jeżeli chcesz sama wypracować „Godzinę tylko dla siebie”, poniżej podajemy Ci przepis, jak to zrobić. Opracowaliśmy cztery warianty:
1. przyszła mama singielka/przyszła mama z drugą połówką
2. mama singielka/ mama z drugą połówką
 
Jeżeli zdecydujesz się zrealizować ten program z ChouChou to zapraszamy Cię do grupy na Facebook’u. W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt: katarzyna@chouchoulikeme.pl
Jeżeli będziesz chciała przy każdym poniżej rozpisanym etapie używać nowego ChouChou na każde kolejne dostaniesz specjalną promocję.
 
ChouChou lub wstążeczka + gumka recepturka w tym programie jest narzędziem mającym za zadanie codziennie przypominać Ci cel nad którym pracujesz. Przez to, że masz je nosić na nadgarstku będzie cały czas widoczne i w ferworze codziennych zajęć nie pozwoli Ci zapomnieć o tym, co masz w danym dniu zrobić. Ono jest głuche na wymówki – pamiętaj o tym. Jeśli napadną Cię złe myśli, strzel sobie z niego lub z gumki recepturki. Delikatny ból zarejestrowany przez mózg zatrzyma Twoje negatywne myślenie. Do przerwanych myśli, tak jak do snów, się nie wraca, więc natychmiast zmienisz tor myślenia na pozytywny.